måndag 23 augusti 2021

23 Augusti 2021 Ang Julbloggen.....

Hej.

 

Har funderat lite på Julbloggen som jag och sambon har, Julstämning hos oss.

 Förra året började jag tidigt att skriva om julsmaker och fina julpynt. Jag längtar verkligen att få  börja starta upp den igen. Men känner att jag vill spara på det ett tag, iaf till nästa månad.

Förra året började jag redan skriva den 16 Augusti om några julsmaker som skulle komma till julen. I år så ska jag vara ärlig och säga att jag vet bara årets smak på Juleskum och Dumle. Jag har inte haft så mycket koll på det just detta året.

Men kan vara så att det är lite mycket runtomkring oss som gör att det har tagit lite tid. Jag har smygtittat lite på julfilmer, medans jag för andra gången i mitt liv börjat virka. Första gången jag ens testade var för några år sedan, jag såg en bild framför mig på en jättefin duk som jag virkat alldeles själv. Började men när jag uppmärksammade att det inte bidde någon julduk utan det bidde ingenting. Så la jag ner det projektet. Vet inte om jag virkade för hårt eller vad det blev för fel. Hade ju aldrig virkat innan. Denna gången virkar jag rutor för att sedan sätta ihop alla rutor till en filt om det blir bra eller inte ska jag ärligt säga att jag inte vet hehe. Fick en frågan av min syster om jag skulle virka ihop rutorna eller om jag skulle sy ihop dem. Ingen aning alls var mitt svar, men får nog söka på det också. Skam den som ger sig jag ska lära mig att virka, jag vill lära mig att virka så jag kan sitta och göra massor med dukar.


I September ska vi till Göteborg, för då blir det att hjälpa svärfar att flytta. Vi blir ett gäng som ska hjälpa till så jag hoppas att det går smidigt utan massa krångel. Det är en jobbig trappa att ta ner möbler osv i innan man kommer ut till släpkärran. 

Just, jag har skrivit mycket om i min blogg när det gäller sjukdomar osv. Det sista som har hänt är att sambon haft en fästing på sig som han inte ens märkte av. Så han fick börja äta penicillin som han fick ont i magen av, men nu har han precis blivit klar med den kuren. Svärfar har varit på sjukhuset några gånger, men fått komma hem efter ett par dagar. Tror att han har packat lite för mycket och stressar lite för mycket inför att få allt klart innan flytten. Men nu hoppas jag att han tar det lilla lugna, innan det är dags.

Hur är det med er? Bra hoppas jag, har ni valt att ta vaccinet och hur mådde ni efter?

Jag har tagit båda två och fick första dosen ont i armen i en vecka som träningsvärk, jag fick feber till och från och var allmänt trött en hel vecka. Samt att jag fick skakningar som kom och gick under ca en månad i vänstra armen samt hand.. Andra dosen fick jag lite ont i armen samt feber, skakningarna lugnade ner sig men återkom så fort jag skulle göra något. Inte så konstigt att det blir så iof då dem tar vaccinet rätt i muskeln. Men tyckte det var lite otäckt eftersom jag inte visste hur länge jag skulle ha det. Någon mer som varit med om det efter vaccinet?

Ha det så gott.

//Marre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar