torsdag 26 november 2020

26 November 2020 Allt som är och allt som varit.

 Hej.

I vanliga fall så brukar det komma ut en massa inlägg på julbloggen Julstämning hos oss.

 Men väljer idag att skriva här i min vanliga blogg.

I min julblogg har jag skrivit om min mor som har blivit opererad för gallsten. Dem valde att ta bort stenarna men att ha kvar gallblåsan då den var inflammerad. Hon har varit på återbesök för att prata om just gallblåsan hur dem ska göra osv. Dem har kommit fram till att låta den vara kvar just nu är det så att hon får besvär igen skulle hon kontakta sin läkare. 

Jag har även skrivit om min bror som fått Graves sjukdom (giftstruma) han äter tabletter för det nu samt att han får ta blodförtunnande då han fått propp i ena benet. Han är inte helt okej ännu men han är en riktig krigare och tar dagen som den kommer. Han har även hittat ett jätte fint hus att hyra som ligger ca 15 minuter ifrån oss. Så mitt i allt så blir det packning på schemat för honom. Men han tar lite då och då i den mån han orkar. Men tror att han kommer må så mycket bättre när han har fått flytta och kan slappna av.

Vi trodde att allt skulle lugna ner sig med sjukhus besök och annat jobbigt, men så blev det inte. 

Nästa som hamnade på sjukhus var min svärfar han hade fått vätska bakom ena lungan så där var dem tvungen att operera in ett dräneringsrör för att få ut vätskan. Så alltså blev det ännu en dag där man gick på nålar för att man ville veta så allt gick bra med operationen.På kvällen ringde han min sambo och berättade att allt hade gått bra. två dagar senare fick han åka hem.

Men på kvällen när jag och sambon hade bestämt oss för att gå ut och sätta upp lite julbelysning ute, ringde telefonen. Det var svärmor som ringde hon berättade att hon väntar på en akut operation inom dem närmsta dagarna hon har fått två proppar i kroppspulsådern samt att den svullnat upp.Så nu går man på nålar igen. För att få dagarna att gå medans man väntar så har jag börjar julpynta, klarar inte av att sitta stilla. 

Skulle kunna lägga upp lite bilder på julbloggen och skriva lite där för att lägga tankarna man har på paus en stund. Men känner att jag vill vänta, det kommer komma upp bilder på julpyntet vi har satt upp, nya smaker man testat och testar plus mycket annat. Men får lugna ner sig först innan.

Annars så är det bra med mig och sambon vi tar en dag i taget och försöker göra allt för att undvika viruset som härjar runt oss. Jobbigast där är att många på sambons jobb har fått viruset men sambon jobbar med att reparera sjukhusets sängar, bord, stolar osv så han träffar inte många av dem vilket känns bra. Han använder handsprit hela tiden samt även handskar för att undvika viruset så mycket han kan, vilket känns väldigt tryggt och bra.

Hur har ni det? Hoppas allt är bra med er.


// Marre


(Lånad bild ifrån Pinterest)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar