torsdag 13 augusti 2020

13 Augusti 2020 Varma dagar...

 Hej.

Har varit flera varma och fina dagar nu så jag njuter massor. I måndags så var en man här för att titta på altanen. Räcket och några plankor ska bytas ut. Så i tisdags kom han tillbaka och tog ner räcket och tog bort några plankor på altangolvet. Igår onsdag kom han tillbaka på morgonen för att byta ut några plankor på golvet och även ta bort två plankor till som han märkte var dåliga p.g.a väder och vind. Trodde att han skulle komma på förmiddagen idag också för att fortsätta för att färdigställa golvet,  Men ingen kom i morse så jag fick lite sovmorgon vilket var skönt då jag varit väldigt trött i flera dagar. 

Ska bli väldigt intressant och roligt att se hur altanen blir när den blir färdig. Då jag är uppvuxen med en pappa som är snickare så har jag alltid tyckt om doften av virke. Så när man får känna doften av virke när man är vid altanen är ljuvligt och man kommer tillbaka till minnena när man växte upp.

För några dagar sedan så upptäckte sambon att vi är på väg att få lite tomater på några tomatplantor. Vilket känns väldigt roligt trodde inte att det skulle bli något med dem när sommaren varit som den varit när det gäller vädret. Men nu när solen och värmen har kommit så trivs dem väldigt bra.  Dock börjar det bli kallt på nätterna så jag hoppas dem klarar sig. 

Idag tar jag det lilla lugna känner mig inte riktigt kry i kroppen. Hängig och trött känns som att man är på väg att bli sjuk. Men kan vara värmen som gör det och även ägglossningen som jobbar sig. Skulle behöva ta skottkärran och ha in lite ved i pannrummet men tror det får vänta till iaf imorgon. 

//Marre


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar