måndag 29 mars 2021

29 Mars 2021 Äntligen sommaritd

 Hej.

Äntligen har man fått ändra klockan till sommartid och det blir längre ljust på kvällarna.

Har planterat om alla våra inomhusväxter så dem kan må bra  när vårsolen lyser på dem genom fönstret.

Sambon har fått den första vaccin sprutan och mådde sådär på kvällen med frossa, ledvärk och feber. Han var hemma i tre dagar. Nu är det bara vänta till Maj då han får den andra. Han jobbar på  sjukhuset så han fick ta det tidigare än mig. Jag måste fixa mitt legitimation innan jag kan ta det när det är dags.

Min syster som jobbar på äldreboende har också fått sin första och hon mådde inte alls bra.

Jag vill gärna ta den men är lite orolig för att må väldigt dåligt, vet att det är bra att ta den då jag är mer skyddad för att få viruset och riskera att bli väldigt dålig då jag har njurfel. Men rädslan finns där.

Är det någon av er som läser som har fått sin vaccin? Hur mådde ni efter?

Hoppas att allt är bra med er annars.

Året har börjat okej för oss, våra små kissar busar runt här hemma dem är snart ett år gamla. Skruttan fyller år den 12 april medans Lucy fyller år den 19 Maj.

Så får se vad man hittar på för present till dem.

Denna månad kör vi med ett test att veckohandla. Vi brukar annars storhandla inför hela månaden men i slutet av varje månad vet vi inte vad vi ska laga för mat och tycker att det är ganska tråkigt. Men nu när vi veckohandlar så blir det lite roligare vi gör ett litet mat schema som vi går efter. Så nu i några dagar har vi lagat mat tillsammans. Idag blir det ugnspannkaka imorgon funderar vi på om det ska bli kålpudding eller om det blir fisk, potatis och fisksås eller kanske köttbullar, potatis, grönsaker, gräddsås och lingonsylt. 

Hur gör ni? Storhandlar för månaden eller veckohandlar? Har ni något tips på billig och god mat?


Ha det gott.


//Marre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar