onsdag 13 november 2019

Mörkt ute

Hej.

Idag är det grått och dimmigt ute. Snön som legat på backen har nästan försvunnit helt. Trots att man fått sova någorlunda bra inatt så är man trött. Somnade vid åtta på kvällen igår,men vaknade  av mensvärk två timmar senare. Trodde att jag kunde somna om igen och sova bort värken, men efter en timma igen vaknade jag upp med att värken hade blivit jobbigare. Så tog två värktabletter fick te av sambon och hade på mig värmedynan. När klockan var halv två på natten hade värken äntligen försvunnit och jag kunde få sova. Vaknade halv åtta på morgonen med lite huvudvärk, vilket har blivit standard under dessa tider på månaden. Tror att hormonerna spelar mig ett spratt.

Julen närmar sig med stormsteg brukar pynta julfint i hemmet men detta året får det bli julgardiner, dukar, ljusstakar, stjärnor och julgran. Mer än så blir det nog inte då jag inte känner att jag har orken.

Har varit mycket som hänt under dessa två åren som gått så man har inte riktigt samma energi vilket inte är så konstigt.

Idag blir det nog att spela lite World of Warcraft tillsammans med sambon och hans lilla syster. Så får se vad man hittar på i spelet. Sambons syster håller på att fixa flyg skillen, medans dem båda har några kvar att lvla upp till 120. Jag är klar med lvlandet på alla dem jag har, men kommer hjälpa dem så det går lite fortare.

Ska ta och tvätta lite idag med och se om det finns något annat som behövs göras.

Sen måste jag skriva lite om Glöggen choklad och Hjortron i julbloggen och även den glöggen utan tillsatt socker ifrån Saturnus. Fick varuprover av dem vilket gjorde både mig och sambon glada, vi tycker det är kul att få testa på nya saker. Så vi ser fram emot att komma med recensioner om dem.

Ha det gott.

Kram Kram Marre


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar