torsdag 21 november 2019

Idag blir det storhandling

Hej.

Idag ska vi iväg och storhandla mat till månaden framöver. Kommer nog bli en och annan julklapp till våran vovve med. Vill ju att han ska ha den bästa julen detta året för nästa år kanske vi inte har våran prins då han är 11 år nu. Men jag hoppas ju på att vi kommer ha honom länge till.

Så julklappar och julgran är det bästa han vet. Även snö men det blir lite svårt att fixa. Men julklappar hittar man alltid till honom. Han älskar kyckling och ris snittar  och mjuka kramisar har han en full Ikea påse. Men vad gör det, det skadar inte att ha en till kramis till hans samling.
Hans lilla gran satte han och jag upp igår, japp jag fick hjälp av vår vovve haha

Jag visade honom en ljusslinga och en vanlig julgransslinga och han fick välja. Han fnös åt ljusslingan och viftade på svansen och julgransslingan. Samma sak med glitter och ett rött och guldigt band.  Han fnös åt glittret och skulle ta bandet. Så bandet fick det blir, våran lilla sötnos är duktig han hehe. Så nu står hans gran bredvid hans biabädd och när han annars sover brukar han har rumpan emot där granen står nu. Men nu sover han med huvudet emot granen och ligger och tittar på den innan han ska sova.

Jag ska ta och baka lite saffrans kokostoppar till sambon, jag är inte så mycket för saffran. Men han tycker om det och han älskar kokostoppar så det blir ju kanon åt honom. Jag kommer nog köpa pepparkakor som jag kan äta. Hade iof tänkt att baka kanelbullar och kardemumma bullar men får se vad det blir.

Men först se om min IBS lugnar ner sig innan man ska iväg för att handla.

Ha det gott

Kram Kram Marre

P.S  Glömde skriva vad jag fick i tidig julklapp av min mamma. Det blev röda sammetsgardiner med massor med glitter på. Ifrån Rusta.



D.S


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar