onsdag 6 maj 2020

6 Maj 2020 Uppdatering

Hej.

Var ett tag sen sist som jag skrev här i bloggen. Vi har äntligen fått våran internet, tv och telefon nu tog två månader för Telia att skicka ut en tekniker och det tog bara 10 minuter för teknikern att fixa problemet.
Mycket strul med dem har det varit men känns skönt att det är fixat nu.

Annars har det varit rätt lugnt. 
Förutom att vi var tvungna att åka och städa lägenheten en fjärde gång. Men denna gången tog vi med min mamma. Hon förstod inte vad dem klagade över då det var rent överallt. Men även om det var rent så tog vi och städade en gång till. Vilket kändes sådär, när dem vi hyrde av kom dit för att göra en städbesiktning fick dem sig en rejäl utskällning av min mamma. 
Sambon följde med in medans jag och min mamma var kvar ute för att hon skulle lugna ner sig. Hon har sett hur dåligt vi har mått p.g.a dem.
När städbesiktningen var färdig så sa dem att dem inte var helt nöjda men att dem struntade i det så vi fick godkänt. Vet inte vad dem inte var nöjda med då det var rent i varenda liten vrå, men det var nog för att ha något att klaga på. Sambon frågade om vad som inte var rent men det svarade dem inte på.
Sen sa dem till sambon att han skulle gå ut först och sen åka iväg för dem vägrade att lämna lägenheten innan dess. Dem ville inte stöta på min mamma igen. 
Såhär efteråt så tror jag att det var det som gjorde att dem sa att det blev godkänt, att mamma följde med. För hade vi inte tagit med oss henne så hade dem propsat på att ta dit en städfirma, men nu slapp vi det.

----

Annars så har vi bara försökt att slappna av, vi har bastat ett antal gånger. Vi har fixat i trädgården bland annat så har sambon köpt en gräsklippare. Skönt att ha så det inte blir en äng på tomten.
Vi har även fixat landet så vi har sått lite potatis ska bli intressant och se om man får några potatisar eller om rådjuren ser det som ett smörgåsbord.
Ska se om man kan hitta något billigt begagnat växthus så jag kan så i det.

Under påsken var det många fina dagar som vi spenderade ute. Igår och idag är det också soligt.
Dagarna emellan påsk tills igår har varit mulet, lite blåsigt och med regn.
Hoppas på mer soliga dagar i sommar och att viruset lugnar ner sig så vi kan åka och hälsa på pappa plus ta med honom till oss så han får se hur det ser ut.
Har inte träffat honom sen den 6:e Mars sen blev det ju stopp med att hälsa på, på äldreboendet p.g.a viruset. 
Min mamma har vi som sagt träffat några gånger, även en av mina bröder. Men annars har vi inte träffat någon i familjen.
Så nu får det här viruset lägga av och lugna ner sig så man kan leva ett normal liv igen.

Hur är allt med er?
Hoppas att ni tar hand om er och slipper att bli sjuka.
Har ni blivit det så hoppas jag att ni snart kryar på er och känner er bättre snart. 

// Marre
 
 

2 kommentarer:

  1. Åh vad härligt att din mamma fick chansen att kunde skälla ut dem; kan tänka att du stod bredvid och hurrade inombords, haha! Jag har inte träffat min pappa sedan i julas och det känns tråkigt; det märks att han tycker det också. Dock bor vi med 20 mil emellan men vi brukar träffas under våren. Jag fyller ju 50 i juni och hade det varit som vanligt så hade flera släktingar kommit långväga ifrån, men nu blir det nog inte så. Jag vill ju inte att någon ska bli sjuk heller så jag är hellre extra försiktig. Jag bara hoppas att jag får en möjlighet att träffa min 93-åriga mormor igen <3. Hon är ganska skröplig och man vet ju inte vad som händer framöver...<3

    SvaraRadera
  2. Ja det var verkligen skönt att ha någon mer som sa ifrån till dem.
    Förstår att du tycker att det är jobbigt när du inte träffat din pappa på så länge. Hoppas och håller tummarna för att viruset har lugnat ner sig tills du fyller år så du får träffa alla. <3
    Jag är glad över att ha få träffa en av mina bröder två gånger samt min mamma tre eller om det är fyra gånger sen vi flyttade och sen viruset blev värre.

    SvaraRadera