lördag 25 april 2020

25 April 2020 Promenad och Trädgård

Hej.

För några dagar sen filmade jag lite när vi var ute på promenad i skogen nära oss där det är lite blandad natur. När man har gått i skogen en liten stund kommer man till åkrar och mer skog runt om, väldigt lugnt och skönt med mycket fågelkvitter. Har sett några harar och rådjur då och då på promenaderna, dem verkar trivas bra där utan biltrafik som stör.


-----

Känns även skönt att kunna vara ute i trädgården och pyssla. Igår satte jag ner lite tomatfrön inne som ska få stå på baksidan av huset när dem väl växer upp. Känns lite sent att så tomatfrön nu men jag hoppas att det hinner komma upp och må bra för att sås ute i maj. Sambon köpte penséer till mig när jag fyllde år så nu är det fint lite överallt. 

Dem vi hyr av berättade att vi har en liten åkerplätt att så på, så där funderar jag väldigt mycket på. Ska det bara bli potatis eller ska man ha något annat där. Majs kanske? Morötter? Ja det kommer bli intressant att se vart det slutar. Men måste rensa bort all sten och platta till det lite innan vi planterar något.

Sambon är på jakt efter gräsklippare, gräset börjar ta fart och växa lite här och var. Har väldigt mycket mossa så trodde inte att det skulle bli allt för mycket gräs att klippa. Men på kanterna av tomten börjar det. Skulle behöva en röjsåg istället men en sån skulle sambon få av sin pappa som bor ca 3 timmar bort. Vilket får vänta tills viruset lugnar ner sig.

-----

Hoppas att allt är bra med er och att alla i eran närhet mår bra.

Marre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar