måndag 2 december 2019

2 December 2019 Tänk vad tiden går fort...

Hej.

Ja tänk vad tiden går fort, har hunnit med en hel del sen sist.

Det har varit julmarknad i lokalerna under oss, som vi inte var på då jag hade haft spänningshuvudvärk i flera dagar,

Vi har varit och hälsat på min syster och hjälpt henne med bland annat hennes dator. Eller snarare sambon hjälpte henne med det, medans jag gosade med syrrans söta katt.

Jag, sambon, mor, min bror och hans son var iväg till stan, min bror och hans son hade lite annat att göra några timmar så vi släppte av dem. Så åkte jag, sambon och min mor för att hämta min syster. Vi åkte tillsammans till Biltema, sedan Rusta och sist City Gross. På City Gross hörde min bror av sig om att dem var klara. Så vi lämnade min syster hos sig för att sedan åka och hämta dem. 

Väl hemma så blev det lite träning och dans framför Xbox Kinect i en timma.

Har nu kommit igång med att träna och dansa framför Kinecten i några dagar,en timma varje gång. Man känner verkligen att konditionen blivit bättre och jag är mer avslappnad vilket också håller huvudvärken i schack.

Jag har bakat Kardemummabullar och kanelbullar, samt pepparkakor och saffrans kokostoppar. Idag kanske det blir Mums-mums också. Bullarna finns det bara tre påsar kvar av så sparade undan två till julen. Sammanlagt blev det 80 bullar.

På onsdag så ska dem vi hyr av ha ett möte och ville att sambon skulle komma på det. Får se om vi har tid då min pappa tydligen har blivit mer dement. Kan bli så att man är tvungen att åka till honom för att se om det är så eller om det är något dem har märkt av nu medans vi märkt av det tidigare.

Så ja det är mycket på "tapeten" just nu inte så konstigt att man känner sig spänd. Tur man kan träna och dansa av sig lite för att tänka på annat en stund och samtidigt känna sig avslappnad i kroppen.

Idag blir det nog att ta det lilla lugna, ska tvätta lite och kanske blir det att baka Mums-Mums. Det är ju så gott. Men frågan är ju om dem får vara kvar till julen. Vill ju ha det som en jultradition.

// Marre


(Lånad bild)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar