måndag 10 februari 2020

10 Februari 2020 Tv bänk

Hej.

Igår skrev jag om sänggavel och sängbord som sambon fixade i ordning på sitt jobb. 
Under samma veva så var jag iväg med min pappa till Röda Korset där jag köpte en tv bänk för 50 kr. 


Kände att jag ville måla om den med, men att jag ville göra det hemma. Vi köpte färg, slipade och målade om den. 
Såhär blev resultatet.


Matchade bättre till våran inredning och vi har kvar även detta fortfarande.

 Även om vi bytt plats på dem svarta högtalarna och dem bruna så tycker jag att det blev helt okej. Nu är dock dem bruna högtalarna svarta också. Det jag märkte med denna bilden vilket fick mig att skratta lite smått är tavlorna som hänger ovanför tv:n.
Har inte tänkt på det innan utan fick se det nu att jag hängt upp tavlorna på samma sätt som jag hade gjort några år tidigare i den förra lägenheten. Dessa tavlor har dock hängt på en annan plats i våran nuvarande lägenhet. Men för ca ett år sen bestämde jag mig för att dem skulle hänga ovanför tv:n.  Dem sitter lite tätare än dem gjorde på första bilden men dem kom på samma ordning. Lite kul att man upptäcker det ett år senare när man bestämmer sig för att dela med sig av vad man har gjort om när det gäller möbler. 

-----

Detta var den sista bilden jag hade på saker vi har gjort i hemmet. Kommer säkerligen upp flera men då nya projekt.
Vill man förnya sitt hem med enkla medel så tycker jag att det är roligt att gå på loppis för att se om det finns någon möbler man kan göra om så den ser ny ut.  
Det blir lite mer personligt, för även om man hittar en möbel som man kanske känner att nej den där färgen passar inte å mitt / vårat hem så kan man göra om den till precis det man vill ha.

Så det är ett tips från mig ut och leta gamla fina möbler på loppisar m.m. Titta på om själva formen och utseendet passar för dig / er tänk inte så mycket på färgen för dem kan man göra något åt. 
Antingen måla om möbeln, tapetsera, eller använd dig / er av decoupage Eller använd en kombo av det, gör det till eran egna smak och stil.

-----

Under dem närmsta dagarna kommer det vara att packa och städa ur där det är tomt inför flytten. Får se om jag skriver något i bloggen under tiden, men det gör jag nog då jag har svårt vissa dagar att hålla mig undan.

Ha det så bra.

//Marre
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar