söndag 9 februari 2020

9 Februari 2020 Sänggavel och sängbord

Hej.

När jag träffade min sambo så bodde han i Partille, efter vi varit tillsammans ett tag så flyttade jag också dit. Vi bodde då i en etta så fick inte plats med så mycket möbler, men det funkade för oss. När vi sedan valde att flytta tillbaka till min hemstad efter ett och ett halv år så fick vi en sänggavel utav min syster, även två sängbord av våran tidigare granne ifrån Partille.


Ber om ursäkt för den dåliga bilden, men hade inte så bra kamera på mobilen då.

Det svarta som syns i mitten av sänggaveln är från våran förra katt som älskade att sitta där och titta ut genom fönstret.

Vi hade träfärgat under ca två år innan jag frågade sambon som är utbildad lackerare om han kunde ta med dem till sitt dåvarande jobb och spraya dem vita. Han pratade med sin chef om det var okej viket det var.

Så nu ser dem ut såhär och vi har fortfarande kvar dem.


Blev mycket bättre och det blev mer en helhet istället för att sänggaveln och sängborden är i två olika kulörer.

// Marre 

2 kommentarer:

  1. Vilken skillnad det vita gjorde! Jag gillar färgglad inredning och är egentligen inte så förtjust i vitt...men ibland är det ju praktiskt...och går med det mesta. Men klart bättre än furufärgen som känns väldigt gammaldags...

    SvaraRadera
  2. Ja det blev en väldig skillnad :)
    Ja vitt, svart och grått har vi som basfärger när det gäller möbler här hemma. Så slänger vi in färg i plädar, kuddar, gardiner, dukar m.m. :)

    SvaraRadera