söndag 12 juli 2020

12 Juli 2020 Mycket stå i

Hej.

Hoppas att allt är bra med er. Här har det varit fullt upp sen sist.
Mycket saker som fixats i trädgården till sommaren. Nu det senaste har det varit ett företag här och grävt upp halva tomten för avloppsrör som skulle bytas ut. Några dagar senare så var dem tvungna att komma tillbaka då det blev översvämning i källaren. Vattnet rann inte ut som det skulle så dem kom tillbaka för att gräva på nytt. Dem är inte helt klara ännu så dem ska tillbaka imorgon för att göra det sista.

I fredags var sambon iväg till Arboga för att köpa en liten kattunge som fått namnet Skruttan. Hon är 12 veckor och 5 dagar idag. Världens goaste lilla krabat full med bus och kärlek att ge. Asterix tycker att hon är väldigt intressant att titta på när hon springer runt och leker. När Skruttan kom hem till oss sprang Asterix och hämtade sitt favorit gosedjur för att ge det till henne. Men hon fräste och morrande tillbaka till honom så han släppte leksaken och sprang iväg för att hämta en ny men hon ville inte ha den heller tyvärr. Så han gick och la sig för att studera hennes framfart på håll.

Sambon har precis haft semester i två veckor och tre dagar. Så nu är han åter tillbaka till jobbet. Hans semester dagar gick väldigt fort och p.g.a viruset kunde vi inte göra så mycket mer än att åka till Motala och se vad som fanns där. Kändes lite farligt för min del att åka dit för vi såg att dem hade Dollarstore och Rustas butik bredvid varandra mina favorit affärer. 
 
Hittade en glasburk med lock på för 10 kr på Dollarstore och en hundleksak till Asterix för 20 kr. På Rusta hittade vi en tapet som sambon fastnade för och vill ha som fondvägg i vårat sovrum så han skulle köpa det när han får pengar i slutet av månaden. Har gått åt lite med köp av delar till bilen och även när vi köpte Skruttan. Så nu får sådant vänta. Ska köpa lite mer leksaker till Skruttan också som klösbräda som är väldigt behövligt nu när hon är liten. Men kattlåda, sand, mat och 5 stycken leksaker har hon just nu iaf.

Kommer bild på henne nästa gång jag skriver.
Vet att det tar lång tid mellan gångerna innan jag uppdaterar men det är mycket p.g.a allt som vi gjort under den senaste tiden plus vädret. Är inte så mycket för att sitta vid datorn när jag ser att det är mycket mörka moln ute. 
 
Hittade tre pussel på Lidl när vi handlade två av dem kostade 50 kr styck och den tredje kostade 70 kr. Dem som kostade 50 kr är självlysande vilket jag tycker är kul. Var flera år sedan jag pusslade så det var kul att pussla ihop ett av dem. Det tog sin lilla stund men det var det värt.
Dem som kostade 50 kr är det 1000 bitar i och den för 70 kr är det 1200 bitar.

Hoppas som sagt allt är bra med er och att ni har en bra sommar. 
Här är det bra men är väldigt trött i kroppen. Konstigt nog längtar jag till vintern redan då jag får skriva i min julblogg och planera för hur man ska ha det här i huset första julen. Jag brukar vara den som planerar allt inomhus men då vi har trädgård så har jag överlåtit utomhus till sambon. Så det kommer förhoppningsvis ut lite bilder även ute i julbloggen vilket jag ser fram emot.

Så ska alla julklappar köpas in inför julen. Jag brukar alltid vara sent ute så denna gången tror jag att jag kommer att börja tidigt. Denna gången har vi ju lilla Skruttan att köpa till också så det blir julklappar både till henne och Asterix.

Ha det gott.

// Marre 
 

2 kommentarer:

  1. Grattis till nya familjemedlemmen! Här hoppas jag också att jag ska ha råd med en ny familjemedlem nästa år; saknar att ha en stor hund vid min sida.
    Jag har också börja tänkt lite på julen. Har börjat på lite handarbetade julklappar till exempel.

    SvaraRadera
  2. Tack :)
    Förstår att det är jobbigt när man saknar något. Hoppas att det löser sig för dig.
    Vi ska låta Skruttan bo in sig ordentligt sen kommer det bli en kompis till henne också. Då planerna är att dem ska vara ute kan det vara skönt att veta att dem har varandra. Var roligt att du har börjat med julklapparna jag längtar efter att få slå in den första julklappen.

    SvaraRadera