måndag 13 juli 2020

13 Juli 2020 Full rulle...

Hej.

Idag har dem grävt igen det stora hålet som var i trädgården dem kommer säkerligen tillbaka imorgon för att platta till det bättre då våran hyresvärd och även vi inte är helt nöjda med hur vägen ser ut till vårat garage. Massor med sand som bilen kommer gräva ner sig i annars.
Så får se när dem kommer imorgon och hur länge dem håller på. Grävmaskinen står fortfarande kvar och även andra saker som dem behöver i sitt arbete.
Jag vaknade vid sju av att dem grävde men vid halv nio var jag jätte trött i kroppen så gick och la mig för att vila en stund. men råkade somna och sov till halv ett. Fattar knappt att jag ens kunde sova för jag brukar vakna och sova väldigt dåligt när det är massa ljud men inte denna gången. Känns som jag är helt slut i kroppen.
 
Gjort lite kokt potatis (från våran egna lilla potatis odling) och köttfärslimpa idag vilket var riktigt gott.
Även gjort blåbärssaft vilket blev sådär men är glad över att ha lite hemmagjord saft i kylen.

Skruttan har sprungit runt som en tok idag och lekt så det går fort framåt för henne att känna sig hemmastad. Vilket känns roligt, pussas och gosa i ansiktet är också något hon tycker väldigt mycket om.

Vi var på en promenad med Asterix för en halvtimma sedan men han ville inte alls gå långt utan vända när vi kom halvvägs in i skogen. När vi försökte locka med honom stod han stilla och vände om gick inte alls att försöka locka med honom för att gå lite till. Så det fick bli att vända och gå tillbaka, förstod varför när vi kom in igen det var för att han inte ville vara borta för länge ifrån Skruttan. Han skulle försöka sig på att ge henne en leksak igen men hon sprang bara iväg. Kommer nog inte dröja länge innan dem är bra vänner.

Nu ska jag ta och spela lite House Flipper en stund eller så blir det att sätta sig och pussla lite. Har två stycken som jag inte ens har börjat med och det kliar lite i fingrarna.

Ha det gott.

// Marre
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar