fredag 31 juli 2020

31 Juli 2020 Snart ny månad...

Hej.

Imorgon är vi inne i Augusti, tiden går fort dröjer inte länge nu tills det är dags för att skriva mer i julbloggen. Ser verkligen fram emot det, har börjat att planera inför den så fort jag kommer på något jag vill skriva om där så skriver jag upp det i ett block.
Jag är inte så mycket för denna sommaren då vädret inte varit den bästa. Inte många dagar som varit fint ute. Sambon fick ca fem dagar med soligt väder på sin semester resten av dagarna har det blåst, varit massa tråkiga moln och även regn. Sen så har det vart så till och från.
Så jag väntar istället på hösten och dess färger och som sagt även vintern då planeringen sätter igång på riktigt.
Vad tycker ni om årets sommar?

——

Förra helgen var vi iväg till Gränna och köpte polkagrisar och rökt sik. En trevlig dag blev det men trött när man kom hem. Det var sambon och jag i våran bil och så bror, mamma och brors son plus sonens tjej i mammas bil.  Önskar att pappa hade kunnat följa med också men hoppas på att han kan det nästa gång.

Dagen innan vi åkte dit så var sambon och jag på Rusta hittade lite fina posters där små för 5 kr styck och stora för 10 kr styck. Blev tre små och fyra stora som fick följa med hem.
 


 
Dessa är dem små bilder på dem stora får jag ta kort på senare. Då jag just nu håller mig lugn p.g.a mensvärk som inte vill gå över. Har filt för att se om det ska hjälpa emot värken. Känns som detta är stadigt varje gång mensen ska komma igång. Men då jag haft samma sak sen första gången den började har det blivit som en rutin om hur jag ska göra för att få bort den. 
Värktablett, något gott te, värmedyna eller filt på beroende på värken, vila och försöka slappna av eller gå runt som en tok för att man tycker att värken blir värre när man ligger still. Känner av att humöret inte är det bästa när värken är som värst men så fort värken har försvunnit blir iaf jag lite smått löjlig. Det ska klappas och gosas med djuren, klappa sambon på kinden och tala om hur snäll och go han är. 😂 Bara för att man är så glad att värken äntligen är borta. 
Så får se hur det blir denna gången. 

Hur är allt med er? Bra hoppas jag.

// Marre



En sväng till Motala med sambon och hans pappa. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar