måndag 6 april 2020

6 April 2020 Helgens Pyssel.

Hej.

Vilket fint väder det har varit i helgen och det fina vädret fortsätter även idag. Ska ta med mig vovven ut och njuta av solen sen.

Men nu tänkte jag att jag skulle skriva om ett projekt som har tagit väldigt lång tid att slutföra. Anledningen är att vi har glömt bort att köpa färg.
Men i fredagskväll var det dags. Kunde inte låta stolar och bord i köket se ut som dem gjorde längre.






Så det fick bli att bära ner alla fyra stolar i källaren för en ommålning. 




Tog sin lilla tid att måla om alla stolarna och även bordet. Men sent på lördagskvällen var det klart. 

Sambon hjälpte mig med dynorna som skulle få ett nytt tyg. Detta blev resultatet när en stol blev helt färdig.




Och här står allt tillsammans i köket.




Känns väldigt skönt att få det färdigt och blev väldigt nöjd.

Nu ska jag bara komma på vilket projekt jag ska göra sen. Har ett gästrum som jag måste sätta tänderna i, men även en byrå behöver målas om. Plus att jag ska fixa till barstolarna.

-----

Fick besök i fredags, en sötnos som vi alltid får besök av varje dag.



Rogivande med allt som naturen har att erbjuda.

-----

Sambon var iväg och köpte två stycken utekrukor förra veckan som jag tänkte ha på var sida om trappen. Tänkte ha röda och vita penséer i dem så det blir fint emot huset.



Så längtar till man får ha lite blommor på tomten. Bara vännerna som kommer på besök inte käkar upp dem. Dem brukar vara fyra stycken när dem kommer på besök.

Hoppas att allt är bra med er.

// Marre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar