måndag 30 mars 2020

30 Mars 2020 Trädgårdsplaner och tips

Hej.

Helgen har varit bra, solen har lyst och det har verkligen känts som vår.

Så passade på att kratta upp lite löv och små grenar och medans jag gjorde det hittade jag några bra ställen som jag kan plantera ner lite blomfrön. Älskar att köpa olika blomfröpåsar för att sedan ha ut dem lite här och var när man har trädgård. Gjorde det när jag bodde hemma, där jag tyckte det var lite jordigt och tomt i hörnen i trädgården slängde jag lite frön. För att sedan traska vidare i trädgården och leta mer ställen som såg ensam ut på blommor. Älskade redan då blommor i olika färger och doftade blommorna också gott så var det ett plus. 
Det här med att slänga ut frön började jag som sagt med när jag bodde hemma, trodde inte först att det skulle bli några blommor av det jag hade kastat. Men det kom lite blommor här och var på kanterna av trädgården. Så jag tror att det kan vara starten för att jag fortsatt varje år, sen dess. Överraskningen om det kommer upp något, glädjen om det gör det.

För i rabatterna vill man ju att det man sått vare sig det är blommor eller annat ska komma upp. Gör den inte det så blir man lite besviken och funderar på vad anledningen är. Så om man vill lägga mycket planering på själva trädgården med planering, blommor, buskar osv. Så är det rätt skönt att bestämma ett litet hörn eller en kant av tomten för blommor där man kan slänga lite frö och vara  lite busig. För er som har barn är det perfekt, köp lite billiga blomfrö påsar i butik leta upp en bra plats där dem kan få kasta sina frön,lägga på jord och vattna. Sen är det bara vänta och se om det kommer massa fina blommor.

Så jag skulle bli väldigt glad om ni kan komma med förslag vad jag ska köpa för blomfrön detta året. 

(Lånad bild)

Snart kommer det mer trädgårdsplaner. Är väldigt nyfiken på vad denna tomten har att erbjuda då tidigare hyresgäster har sått det dem vill ha. Hur kommer det se ut när blommor och allt blir grönskar?

Vad har ni för planer inför vår och sommar?

Hoppas att ni alla mår bra.

// Marre


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar