måndag 11 januari 2021

11 Januari 2021 Snöar..

Hej.

I flera dagar har det snöat, i Fredags eftermiddag var jag ute för att skotta snö innan sambon kom hem ifrån jobbet.

Igår Söndag var sambon ute och skottade snö, idag var det dags för mig igen att ta tag i skottningen. Tänk om denna snön hade kommit på julafton så mysigt det hade varit. Nu hade vi ändå turen att ha frost på julafton och solen visade sig. Mycket bättre än grått och trist väder.

Den senaste tiden har jag gått runt i inrednings tankar. Jag är färdig i vardagsrummet och det blev jag förra året efter sommaren. Men nu funderar jag på ett glasskåp som vi har i vardagsrummet, vi har små porslinsfigurer i den nu. Men jag funderar på om jag ska byta ut dem mot fina glas som jag har samlat på mig under åren. Glasen har stått i ett vitt hörnskåp innan så man har inte sett dem. men nu funderar jag alltså på om jag ska ha in figurerna i hörskåpet och ställa glasen i glasskåpet istället. 

Det tar sin lilla tid att damma alla figurer då det är mycket så kanske blir lite lättare om jag har in dem i ett skåp ett tag och tar fram dem när jag känner att jag vill byta till dem igen.

Så tror att jag ska ta tag i det nu på en gång. Ville bara säga hej till er och skriva lite om snön så man kan gå tillbaka själv och läsa och minnas.

Ha det gott.


// Marre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar