tisdag 5 januari 2021

5 Januari 2020 Nytt år

 Hej.

Nu är vi inne i det nya året. Var mycket förra året som hände inte bara viruset utan dem sista månaderna på året var det även mycket annat.

Detta året vet jag inte vad den kommer innehålla mer än att en av mina bröder kommer flytta till ett hus 20 minuter ifrån oss. Vilket kommer bli väldigt roligt, stort plus är också att han kommer ha närmare till sitt jobb.

Så det senaste som har hänt är att jag och sambon varit och hjälpt min bror att tömma huset han bott i. Dem dagarna vi inte kunnat hjälpa honom har han fått hjälp av andra eller fått fixat och donat själv.

Så jul och nyår för honom var nog inte det roligaste, så jag hoppas att nästa jul och nyår blir bättre för honom.

Det har snöat till och från under dem senaste dagarna men inget som stannat kvar på marken förutom idag då.

Kan inte säga att det är super mycket snö men lite iaf.

Jag har plockat bort det mesta av julen, granen är nerplockad, alla gardiner är bytta förutom i sovrummet. Där har jag en mörkblå glittrig gardin ifrån Angelstad. Vill ha andra gardiner som går i samma mörka färg som dem där inne. Då det ger ett lugn, jag har tidigare gjort om i vardagsrummet när det gäller färgvalen men nu är jag färdig där och kommer fortsätta med nästa. Vilket jag tror blir sovrummet.

I sovrummet har jag valt basfärgerna vitt, grått och svart men istället för att bara lägga till en färg som jag gjort i vardagsrummet. Har jag valt att lägga till två extra färger i sovrummet som blir koppar och mörkblått. Tror att det kommer bli bra i ett sovrum där iaf jag känner ska vara ett lugnt rum med lugna färger och ha ett lugnt intryck.

 


-----

Men innan jag kommer börja med det så tror jag att det som kommer först på schemat är att hjälpa min bror att flytta till det nya huset. Det kommer bli den sista Januari då dem som bor där nu flyttar ut.

Han vill också gärna ha hjälp med inredningen då han vill ha det mysigt. Så det kommer bli roligt att hjälpa honom med det. Självklart så kommer han själv få vara med på resan till ett mysigt hem. Han känner att det är svårt med inredningen och vägen till att det ska bli mysigt. Vilket jag förstår för jag har varit där jag med. Det har tagit mig några år innan intresset för just inredning kom, innan så brydde jag mig inte om det. Bara man hade ett fungerande hem så var jag nöjd. Men nu älskar jag allt som har med inredning att göra och kan se bilder framför mig om hur det kommer bli och hur jag vill ha det.

Förhoppningsvis så kommer även min bror känna samma sak, börjar vi med första rummet och får det mysigt så kanske han får egna idéer för dem andra rummen. Så han får det precis som han själv vill ha det i sitt hem.

-----

Önskar er alla ett Gott Nytt 2021.

// Marre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar