måndag 22 februari 2021

22 Februari 2021 Dagarna som gått

Hej.

Dem senaste dagarna så har det blivit mildare väder ute det har börjat gå emot plusgrader så snön utanför har snart smält bort helt. Känns skönt och jag hoppas att det fortsätter så, så man kan börja att fixa lite i trädgården.

Jag har suttit två dagar i rad i flera timmar med att göra egna tavlor till datarummet/kontor då jag vill göra om. Jag vill ha en myshörna där man kan sätta sig ner i en skön fåtölj efter att ha valt en bok i bokhyllan bredvid. Kunna sitta ner och läsa eller bara sitta och titta ut igenom fönstret och njuta av lugnet som naturen ger.

Mitt mående har inte varit super dem senaste dagarna av vissa anledningar. När jag har suttit och tänkt på det jag åstadkommit här hemma så har jag förstått vad jag vill med vårat hem. Vardagsrummet är det ett lugn med pastellrosa detaljer tillsammans med svart, vitt och ljust grått. I sovrummet har jag även där valt grundfärgerna svart, vitt och grått men valt att ha mörkblått och koppar för att skapa ett lugn. I datarummet/kontor som är mitt nästa projekt vill jag använda mig av mörkt trä och mörk gröna detaljer för att skapa en lugn och harmonisk känsla där man kan koppla av i en mjuk fåtölj för att t.ex läsa en bok. Så det ska bli mer som ett litet hemma bibliotek i ett av hörnen.

Jag har också märkt av att jag blir stressad över att det är för mycket i ett rum och plockar gärna bort saker som gör att det blir just för mycket. Samt att jag känner att det lätt blir stökigt i ett rum om man har för mycket dekorationer på ett och samma ställe.

Så framöver så kommer det bli inredning i mitt huvud och sen när det börjar bli lite varmare ute blir det planering för hur det ska vara ute.

Min syster och jag har kommit på idén att göra egna vaser av betong jag funderar på att även göra egna gångplattor att ha ifrån gruset till verandan.

Får se vad det blir mer för planering.

Hoppas att allt är bra med er.


// Marre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar