måndag 1 februari 2021

1 Februari 2021 Idag händer det grejer

 Hej.

Idag så ska min bror och mor komma hit och hämta mig på eftermiddagen/kvällen. Min bror ska få nycklarna till sitt nya hem idag och då ville han att vi skulle följa med honom dit och titta. Ska bli väldigt roligt att se hur det ser ut än så länge har jag bara sett det på kort och då nedervåningen. Övervåningen har jag ingen aning om. 

Men är glad över att han har hittat något där han och katterna kommer trivas bra nära till allt.

-----

I dagarna som varit har jag slipat, spacklat och sen slipat igen inne i sovrummet. Sambon har tapetserat sen har vi dekorerat och nu är allt klart känns verkligen annorlunda där inne nu.

 




Lite förebilder

----


Spackla och slipa.

-----



Första tapeten uppe och efter ett tag kom mer tapet upp.

Började redan känna skillnad när fondväggen försvann mer och mer.

-----

Nu är fondväggen borta och när allt hade torkat så började vi ställa tillbaka allt på sin plats samt sätta upp det som ska vara på väggen.

-----

Passade på att bädda sängen så som vi vill ha det, innan vi ens satte upp tavlorna.

Tycker verkligen om dem nya kuddfodralen som vi köpte på Dollarstore för 40 kr styck. 

-----


Här har vi fått upp tavlor, sängbord och sänglampor.

Det är ett mycket lugnare rum nu att vistas i, men kändes lite konstigt när man vaknade i morse och såg en grå vägg istället för den vita och fondväggen.

Det enda vi kommer ändra på nu är rullgardinen som redan fanns när vi flyttade in. Vi ska ha en svart istället för vit.

-----

Nu blir det att busa lite med katterna, Skruttan behöver extra gos och kel då hon har börjat löpa för första gången. 

Jag springer runt med mensvärk i vanlig ordning, var lite orolig för hormonmigrän då jag hade huvudvärk när jag vaknade men det har lugnat ner sig lite nu när jag varit vaken ett tag. Får se hur det blir med mensvärken vill inte ha mens idag då man ska iväg.

Ena gången får jag jobbig mensvärk då jag bara vill ligga i sängen med filtar, värmedyna och en kopp te. Andra gången märker jag inte ens att den börjat och tredje gången har jag bara lite mensvärk.Så har jag haft det sen jag fick mensen för första gången för flera år sedan.

Men bara under dem senaste åren har jag lärt mig hur jag ska göra för att lugna min värk. Choklad som funkar för många andra funkar inte för mig då jag får mer värk. Utan det är två Alvedon, värmedyna, te och en hög med filtar som hjälper. Det blir väldigt varmt med filtarna men får slänga av mig dem om det blir för varmt och sätta på mig dem när jag behöver.

-----

Idag har det snöat mer ute och det är kallt ute -4.3 grader och inomhus var det 18 grader men nu har det stigit till 19. 

Hur har ni det? Har ni fått någon mer snö och har ni det kallt ute?

Ha det gott.

// Marre




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar