torsdag 4 februari 2021

4 Februari 2021 Kallt...

 Hej.

Solen lyser idag med, men usch så kallt det är ute -12 grader. 

Igår så fortsatte jag lite med en dockvagga som är min brors eller ja det är hans barns dockvagga. Bestämde mig för att måla om den och fräscha upp den inför hans flytt. Så har slipat den och målat den svart för att ha en grundfärg att jobba med. Jag gjorde detta i December sen har den stått då jag inte kommit på vad jag ska göra mer med den. Vill att den ska vara både fin men även rolig med massor av färger. Så igår bestämde jag mig för att göra Acrylic Pouring på vaggans kanter. 

Valde då färgerna rosa, lila, silver och grönt som alla är i metallic färger, samt lite utav den svarta.

Har bara gjort en sida än så länge, men ska se om jag ska fortsätta med andra sidan idag om huvudvärken ger med sig. Har varit några månader som jag sluppit hormonmigränen men denna gången så bestämde dig sig för att komma tillbaka. Har haft mycket huvudvärk den senaste tiden så jag hoppas att jag slipper det när mensen har gått över.

Tycker att denna veckan har gått väldigt fort, känns inte som att det var längesedan som jag, min bror och min mor var och tittade på huset som min bror ska flytta till. 

Men kan hända att dagarna gått fort då jag suttit vid datorn och försökt att planera hur det kan se ut hemma hos min bror när han ska bo där. Han ville ha hjälp med inredningen för att få det mysigt. Jag tycker det är roligt då jag älskar inredning och man sträcker lite extra på sig när han frågar mig om hjälp. Mitt mål är att det ska bli hemtrevligt och att han ska känna ett lugn när han kommer hem vare sig det är från jobbet eller om det är för att han varit iväg ett tag.

Idag får jag se vad jag hittar på, går huvudvärken över så ska jag fortsätta med vaggan men tills dess blir det nog att göra lite annat här hemma. Damma och lite annat.

Snart kan jag träffa min pappa igen då han fått vaccinet för en vecka sedan. Har verkligen sett fram emot att få visa honom hur vi bor och se vad han tycker.

Hade dock hoppas på att det hade blivit lite varmare ute då han är lika frusen som jag är och jag vill inte att han ska behöva frysa när han kommer hem till oss.

'Hoppas att allt är bra med er.

// Marre



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar