söndag 22 december 2019

22 December 2019 Snart jul

Hej.

Inte många dagar till jul nu, vi har försökt tagit det lugnt några dagar då man haft huvudvärk till och från. 

I fredags den 18:e December var jag, sambon, en av mina bröder och min mor iväg för att titta på pappas nya hem. Den 19:e var vi där med hans möbler och fixade i ordning det mesta åt honom. Den 20:e flyttade han in, gissa om han var glad när min bror, jag och mor åkte och hämtade honom. Han stod med händerna i luften med ett glatt leende och han stod beredd när vi kom upp på korttidsboendet han bott på i flera månader. Tror nog att min bror, jag och mor också hade ett stort leende som sträckte sig över hela stan när vi såg hur glad han var. Men även att vi också är glada att äntligen ha honom i närheten. Det tar bara fem minuter för mig och sambon att åka dit och 15 minuter för två av mina bröder och min mor att åka dit och hälsa på.

Igår var jag och sambon där en stund, vi tog en liten promenad tillsammans med pappa. Han var så glad och nöjd vilket känns jätte bra. På eftermiddagen fick han besök av min bror och mor.

Den 23:e ska vi hämta min syster och hennes äldsta dotter sent på kvällen då systerdottern jobbar kväll. När vi kommer tillbaka hem blir det att förbereda lite av maten inför julafton.
Kanske blir det att spela sällskapsspelet bondespelet och kanske lite kort om inte systerdottern är allt för trött.

På julaftonsmorgonen ska vi tillsammans åka till pappa och hämta honom. Sen blir det julmat, Kalle, ostkaka och paket som gäller. Kanske kommer upp ett litet julkort på mig och syster, om hon nu vill vara med på kort förstås hehe.

Men hörs vi inte innan julen vill jag önska alla en God Jul.

// Marre 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar