tisdag 17 december 2019

Bonus Inlägg: Nya smaker på Chips

Hej.

Jag kan inte sticka under stolen med att jag tycker det är roligt när det kommer nya smaker på Godis, Chips, Kakor och Dryck, men även när det kommer ut något nytt i matväg.

Denna gången snubblade jag över tre nya smaker när det gäller chips, 3 ifrån OLW och en från Estrella.

Dem två jag vill börja med är två stycken påsar ifrån OLW. 
Genom att titta på bilderna så misstänker jag att dessa Limited Edition påsar är för Nyårsafton. 


 Den första är DJ OLW, grovräfflade chips med chili, lök och vitlök, Limited Edition. Kan vara något för sambon, då han tycker om chips med lite sting i. 
Jag som inte klarar av stark mat eller chips, kanske det inte skulle passa. Men hittar vi några i butik och bestämmer oss för att testa dem så kommer jag absolut göra det även om det kanske är lite för stark för min smak.





Den andra från OLW är Sven-Olwz Finräfflade med smak av majonnäs och söt paprika. Denna kan jag tänka mig är god. Så denna hoppas jag att jag hittar ute i butikerna snart.

-----

Den tredje ifrån OLW står det ingen Limited Edition på så misstänker att när den kommer så gör den det för att stanna.





OLW Hot Ranch,  vilket åter igen verkar vara starka chips. Hua, men den som tycker om och älskar stark smak på chips kommer dem nog passa jätte bra till fredagsmyset.

-----

Jag har fastnat för dessa chips hos OLW



Och tycker den är supergod. Hade viljat testa alla deras chipssorter men så fort man går in i butik så kör man det safe, man tar det man vet är gott. Men vill gärna testa alla deras smaker som man inte har testat ännu. Dessa finns som sagt redan ute i butik, vet inte riktigt hur länge dem har funnits. Men när jag upptäckte dem och testade dem. Blev det Olw Ranch istället för OLW sourcream.


-----

 Estrella har kommit ut med dessa:




Superbågar Cheddar, som ska vara en sensation i superformat med smak av äkta Cheddar. Den 16 december ska dem finnas på Coop, något för ostälskaren kanske?

-----

Något av dessa som ni är spända på att testa?

// Marre






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar