onsdag 18 december 2019

Diy Möbler: Badrumshylla

Hej.

Sambon och jag var iväg till Jysk då vi var ute efter en badrumshylla för våra badhanddukar, handdukar och lite annat man behöver ha i ett badrum.

Hade tittat på deras hemsida och såg att dem hade två att välja emellan en vit och en trä färgad. Vi valde den trä färgade då vi själva kunde välja att måla om den längre fram om vi ville ha den i en annan färg.

Detta var för ca 2 - 3 år sedan så vet inte om dem har kvar den nu. 

Men när vi hade köpt den och åkte hem, hjälptes vi åt att sätta ihop den och ställa den i badrummet. 
Handdukar, badhanddukar och annat fick ta plats. Så skönt att ha allt samlat som man behöver, inget mer glömma handduk på andra sidan av lägenheten för att hämta i garderoben vi hade dem i.





Men efter ett år kände jag att jag ville ha någon färg på badrumshyllan och sambon hade tänkt på samma sak. Jag plockade bort allt på hyllorna, bar ut det ifrån badrummet och plockade isär det.

På med plast för att skydda golvet och började måla hyllplanen. Det här kommer gå snabbt tänkte jag, men näe kan ju säga att det tog lite mer än en halvtimma med varje hyllplan på grund av det små fyrkantiga hålen. Så fyra hyllplan tog ungefär 2 till 2,5 h att bli klar med och så skulle man måla om allt när det hade torkat för att det skulle täcka bra. Sen på med lack för att skydda mot fukten, men innan färg och lack var det slipning som gällde. Phu innan jag var klar så var klockan mycket, så fick fortsätta dagen efter med det som var kvar att måla.


Kan ju säga att det blev skillnad emot hur den såg ut innan och sambon som inte hade sett slutresultatet förens badrumshyllan stod i badrummet med alla saker på. Blev väldigt nöjd och tyckte det blev mycket bättre och finare i badrummet.







En lampa ifrån Rusta fick ta plats ovanpå tillsammans med värmeljushållare och en stjärnlampa. Hjärtlampan ifrån Rusta flyttade jag sedan på till fönstret då jag ville att stjärnlampan skulle synas mer.


Badrumshyllan står fortfarande kvar på sin plats 2 år senare och där kommer den få stå tills vi hittar något annat att flytta till.

Ha det gott.

// Marre


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar