söndag 15 december 2019

Bonus Inlägg: Lite julpynt här hemma.

Hej.

Tänkte dela med mig av hur det ser ut hos oss just nu inför julen, med lite små klipp.


Detta är vårat sovrum. Dem fina röda glittriga gardinerna fick jag av min mor i tidig julklapp, dem är ifrån Rusta. Även stjärnorna som lyser i fönstren är ifrån Rusta. Det juliga bäddsetet kommer jag inte riktigt ihåg vart vi köpte ifrån, men tror att det kanske var Jotex. Granen som är i sovrummet är våran vovves gran, då han älskar att titta och sova vid granen.

-----


Gästrummet har fått lite julpynt med, ljusstaken i fönstret var tidigare trä färgat men målade om den i år för att passa in i färgtemat vi har där inne. Ljusslingan har vi låtit sitta kvar sen förra julen.

-----


Vårat kök, lite mörkt blev det på filmklippet, tände lampan ovanför spisen men hjälpte inte så mycket. På bordet har vi en glitterväxt som är ifrån Rusta, stjärnan på bordet är ifrån Dollarstore. Köpte den för två år sedan för 20 kr och lyser fint på bordet. Har även en ljusslinga ovanför köksskåpen men märkte för några dagar sen att det surrade om den. Så vågar inte ha den tänd, men den har hängt med i 7 år vilket jag är nöjd över.
Vi valde i år att ha både stjärna och ljusstake i fönstret, brukar hålla oss till stjärnan annars. Men då jag sett många ha både och så ville jag se hur det blev hos oss. Kommer fortsätta att ha både och i köket.

-----


Och så ett litet klipp på vårat vardagsrum och ja julgransälskande vovven ligger självklart nära granen hehe. En linslus är han också vilket bara är roligt.
Bestämde i år för att ha en ljusslinga som blinkar, men ville inte ha någon som blinkar för mycket. Hittade en ljusslinga eller kanske ska skriva ljusgardin på Rusta för ändamålet, var lite jobbigt att få den på granen och tog sin lilla tid, plus lite yrsel efter att ha sprungit runt granen några gånger hehe. Men det var det värt. Dem små tomtarna på var sida av granen är köpta på Coop förra året, tomtemor fick jag av min mamma och tomtefar köpte jag själv. Dem stod vid trappen förra året med en ljuslykta bredvid, men i år fick dem flytta in i vardagsrummet. Brukar ha en gammal tomte under granen annars men då den fick vakta vovvens gran i år så fick dessa tomtar vakta vardagsrummets gran.
Har för mig att tomtarna kostade 50 kr styck.
Har gråa gardiner i fönstren som jag fått av min syster, dem är köpta på Dollarstore för 100 kr/förpackning. Dem svarta gardinerna med silverhjärtan på tror jag är köpta på Jotex. Köpte dem för 8 år sedan.
Silverglitter renen är ifrån Dollarstore och dem silver glittriga dukarna i fönstren är ifrån Lidl som var på rulle.

Ha det gott.

// Marre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar