tisdag 17 december 2019

DIY Möbler: Kökslampa

Hej.

Dagens inlägg kommer handla om en kökslampa som jag hittade på en loppis som sambon och jag var på.

Tyckte den var jättefin och kostade bara 50 kr. Men var lite osäker på om den skulle passa i vårat kök så tänkte att jag nog skulle hitta en fin lampa igen. Så det blev inte att jag köpte den då. 

Men när vi kom hem kunde jag inte riktigt släppa lampan och tänkte att jag kunde måla om den för att den skulle passa köket. Så dagen efter när min pappa var på besök åkte jag och han dit för att se om den fanns kvar. Pappa tyckte också att den var fin och väldigt bra samt billigt pris på den. Kan säga att jag var väldigt glad över att den fortfarande fanns kvar, så när jag gick emot kassan så hade jag nog ett leende som sträckte sig långt. 
Vilket min pappa nog märkte, så väl framme vid kassan sträckte han fram 50 kr för att betala den och sa att han ville att jag skulle få den av honom. Gissa om leendet blev större om den nu kan bli det haha. 

Stolt över min nya lampa spatserade jag med mitt leende och lampan i famnen som något dyrbart emot bilen. När vi kom tillbaka hem till mig så skulle pappa vidare för att handla och sedan till min mamma och hälsa på.

Jag gick in med min lampa för att visa sambon och förbereda förändringen på den. 
Tidningspapper på golvet, sen fick lampan ta plats ovanpå. Slippapper och färg hämtades ifrån skåpet vi har allt sånt i. 


 Märker att våran vovve Asterix:s lilla nalle gris ville vara med på bild hehe






Lampan är redan fin som den är men det var lite spår av en "hylla" som fattades och lite andra skavanker som blir med tiden. Plus att vi ville att den skulle passa i vårat lantliga kök.

Tvättade, slippade och målade lampan som fick ta sin lilla tid. Tror att det dröjde två till tre dagar innan jag var färdig.
Lackade även ovanpå för att få färgen att hålla, plus decoupage av lite blommor och fjärilar från en servett.

Detta blev resultatet när jag var klar.







Är helnöjd med min lampa som lyser så fint över bordet. Sambon tycker med att den är fin men lite jobbig då han lyckas att slå huvudet i lampan lite då och då.

Ha det gott.

// Marre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar