tisdag 14 januari 2020

14 Januari 2020 Hårtrender 2020?

Hej.

Läste lite om nya hårtrender för år 2020. Ville se vad som är nytt för detta år. Många som vill förnya sig, ändra färg osv.
Jag har lekt lite med hårfärger under dem senaste åren som varit. Ett tag hade jag blont hår med rosa slingor, ett bra tag efter det blev det mörkbrunt med mörklila i underhåret.
Annars under min uppväxt har det varit svart, blont, ljusbrunt, mörkbrunt och mahogny rött. Älskar att ha blont hår då jag tycker min bruna ögonfärg kommer fram mer. Men det sliter bra på håret att behöva bleka det blont då jag annars har brunt hår. Så det återgår alltid till det bruna.



Lite utav hårfärgerna jag haft. Det första bilden är med blont hår och rosa slingor i. Den andra bilden har jag blont i överhåret men brunt i underhåret. Och den tredje bilden är med mörkbrunt.

Trivdes bäst med det jag hade på andra bilden, men mitt hår blir alltid så slitet så fort jag ska göra något med det.

-----

När det gäller frisyrer så har det varit långt, axellångt, och under tonåren en kort frisyr med rufsigt i bakhuvudet, snedbena och längre snedlugg. Vet inte alls vad jag skulle tänka mig att ha för frisyr. Men min dröm är att ha långt hår med vågigt eller stora lockar.
Mitt hår vill dock inte alltid som jag vill och nu har jag inte färgat håret på nästan ett år. Topparna har blivit klippta men ändå är det som att håret är slitet. Vet inte alls vad jag gör för fel och dyra produkter just nu funkar inte alls för plånboken.

Förut tvättade jag håret varje dag men fick sedan reda på att det inte alls är bra. Så nu tvättar jag håret var tredje dag, så jag får snällt stå i duschen dem andra dagarna med håret uppsatt.
Använder mig av hårolja i topparna och även hårinpackning. Jag fönar inte håret eller använder mig av locktång. Kan hända en gång om året om ens det. Torkar heller inte mitt hår med handduk utan använder mig av hårturban som jag köpt på dollarstore, har håret inte torkat ordentligt låter jag det lufttorka.

Så om ni har några billiga tips på vad jag mer kan göra med mitt hår så skriv gärna.

-----

Men åter till hårtrender 2020, det verkar vara som att axellångt hår med uppklippta längder som ska forma ansiktet kommer/är bli en trend.
Page som är kortare än vanligt såg jag också att det stod något om, men trodde redan att page var kort. Men är ingen höjdare på frisyrer precis så kanske har fel.
Står också att rakat hår är inne i trenden med gula och gröna färger. Tror inte att jag skulle passa i det riktigt, får fråga sambon om jag får färga hans hår istället då han alltid rakar sitt hår. Tror dock inte att han skulle gå med på det.

-----

När det gäller färger år 2020 så ska man tydligen satsa på varma färger. Så som blont hår som går lite mer åt orange. 
Vinrött eller brunrött åt kanelfärgens håll, och dem bruna nyanserna ska gå lite mer i brungrått. 

Vet inte alls om jag skulle passa i årets färgtrender, men skulle tänka mig en kanelbrun hårfärg eller kanske chokladbrun. Men tror dock att jag ska låta mitt hår vila det här året med, bara topparna som ska klippas.

Vad har ni för frisyr / hårfärg?
Är det något ni skulle vilja göra med håret men som ni inte vågar? 
Kanske kort, långt, naturlig färg eller någon rolig färgglad frisyr?

// Marre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar