onsdag 29 januari 2020

29 Januari 2020 Pyssel: Tavlor

Hej.

Något som jag tycker om är att fixa lite med egna tavlor och det har blivit många sen jag gjorde dessa två som jag kommer lägga ut bilder på strax.

År 2014 bestämde jag mig för att testa på att göra egna tavlor.  Köpte lite färg och glitter då jag tycker om att använda mig av glitterpulver när jag pysslar.

Visste dock inte vag jag ville ha och ville heller inte att det skulle se hemskt ut när jag var färdig. Då jag var lite smått klumpig att måla med små penslar då. Så fick det bli att jag letade upp motiv som jag tyckte skulle passa. Tog många dagar innan jag hittade det jag ville ha, hade bestämt mig för att det skulle bli blommor.

Så innan jag hittade motivet började jag måla bakgrunden, Började först med pensel, men övergick till disksvamp som jag klippte till avlånga former. Duttade på färg på det som skulle bli tavlorna, valde en brun färg och en röd. Vissa ställen drog jag disksvampen lite snabbt för att det skulle hända lite i bakgrunden.

Sen när allt hade torkat och jag hittade två motiv jag ville använda mig av. 
Gjorde schabloner av vanlig A4 papper av motiven.
Tog en av dem rena avlånga disksvamparna och duttade på med blå färg på det ena motivet och svart på den andra. Innan färgen hann att torka strödde jag över lite silvrigt glitterpulver.

Och detta blev resultatet.



Nu har jag dem inne i sovrummet så jag kan titta på dem när jag går upp på morgonen.

Har som jag skrev innan gjort flera tavlor men dock utan denna teknik jag använde mig av här. Det har blivit mer pensel och mer bilder av träd. Är inte lika klumpig i händerna känner jag då jag har pysslat många gånger sen år 2014.

// Marre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar