söndag 5 januari 2020

5 Januari 2020 Plockat bort lite av Julen

Hej.

Hur är det med er? 
Här är det rätt bra faktiskt, var iväg en sväng till pappa igår. Vi tog en liten promenad i kylan och små blåsten, solen lös men värmde inget speciellt. Vi satt även hemma hos honom både före promenad och efter promenaden, var en trevlig dag där man pratade om gamla minnen och även nya.

När vi kom hem så drog jag fram två extra madrasser och la dem på golvet framför tv:n i vardagsrummet. För att sedan bädda med kuddar och filtar. Tog fram lite chips, godis men även lite vovve godis till våran prins. Så det blev lite film och serier med vovve mellan oss. Mysig kväll, idag blir det Bingolotto, brukar inte spela det men fick varsin lott av min mamma. Tror nog att det blir att köpa varsin lott till nästa vecka med. 

Har plockat bort lite av julen, i vardagsrummet är allt juligt borta nu är det bara resten kvar.



Ville ha lite ljus i hörnet där granen stod. Så det fick bli lite grenar ifrån naturen som jag låtit vissa grenar vara som dem är och vissa målade jag vita och resten klädde jag in i folie.
Sen fick en liten batteri ljusslinga ifrån Dollarstore ta plats.


// Marre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar