fredag 31 januari 2020

31 Januari 2020 Pyssel: Omgjorda Bakspadar.

Hej.

För ca tre år sedan var jag, sambon och mamma på en marknad nära oss. Där hittade vi massor med hemmagjorda saker av trä. Bland annat bakspadar, tror dem kostade 50 kr styck.

Mamma köpte sig två stycken som hon har gjort om och jag köpte två stycken som nu också är omgjorda.

Jag visste först ine vad jag skulle göra med dem. Men hittade några platta nitar som jag hade i min pyssellåda och tapet som vi inte hade någon användning för.

Så först blev det att limma fast tapeten på bakspadarna och skära bort det som var utanför kanterna. Sen limmade jag fast dem platta nitarna med limpistol. Det fick bli jäms med hörnen av bakspaden.



Dem sitter nu på väggen vid var sida om trappen. Blev väldigt nöjd med dem och det är roligt att testa på nya saker när det pyssel.

// Marre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar