torsdag 16 januari 2020

16 Januari 2020 Tar en dag i taget

Hej.

Igår var vi iväg och hjälpte pappa med att flytta hans möbler och saker till ett större rum där han äntligen har fått ett separat sovrum.

På kvällen när vi har hemma såg vi att dem vi hyr av börjat plocka ur ett förråd som dem antagligen har tänkt att vi ska använda oss av istället för garaget.

Tråkigt att vara tvungen att ha bilen ute när man har lokaler som hyrs ut till fester under lägenheten. Då man inte vet om bilen får stå ifred medans det är fest.

Men idag var vi iväg på ett möte där vi ska få hjälp med att få tillvaron bli bättre. Dem ska hjälpa oss att hitta någon annanstans att bo,så det kan bli lugnare för oss.

Dem ska hjälpa oss att komma igång med sysselsättning då vi båda är arbetslösa. 

Men fokusen på nu är att vi ska komma bort från denna lägenheten så fort som möjligt. Att sambon ska titta på ett jobb på måndag. Plus att jag även ska komma igång med något så fort vi har flyttat då jag inte kan ta mig nånstans nu, då jag varken har körkort och det inte går några bussar utanför oss.

Så det ser ljusare ut just nu och bara vi får ta tag i vårt liv som vi vill ha det och att vi kan bestämma över det själva kommer det bli mycket bättre.

Så nu och framöver så blir det att se framåt på framtiden och vad vi vill göra med den. 

Hur det går kommer jag att uppdatera om här i bloggen. 

Så all fokus på lycka, lugn och framgång.

// Marre


2 kommentarer:

  1. Håller tummarna att det blir bättre för er <3. Att gå och oroa sig för framtiden och boende är ingen höjdare... Men skönt att ni i alla fall kan stötta varandra. Det kan jag sakna i min vardag; att allt står och faller på mig...

    SvaraRadera
  2. Tack <3 Ja det är mindre kul att ständigt oroa sig och känna sig otrygg. Meningen med sitt hem är att det ska vara sin trygga plats där man ska må bra.
    Förstår att det blir jobbigt då och att det är svårt att blicka framåt med rädslan över vad som kommer emot en. Men jag hoppas att detta året kommer bli bra för dig och att det löser sig på ett eller annat sätt.

    SvaraRadera