tisdag 28 januari 2020

28 Januari 2020 Pyssel: Lampa

Hej.

Skrev för några dagar om att jag målade om en golvlampa som var brun.


Var inte så mycket för den färgen förut heller innan jag bestämde mig för att måla om den och ge den till pappa.

Så innan den fick färg på sig, hade jag gjort om den så den såg ut såhär.


Tapet och tejp då jag inte riktigt visste vad jag skulle göra med den. Men vi använde aldrig lampan ändå så den har stått där i några år nu.

Men nu fick den alltså bli av med den dit tejpade tapeten och blir vit.


Kan ju säga att jag fick måla den vit ett antal gånger innan jag tyckte den blev bra. Tror detta var andra gången jag målade den vit. 
När jag var färdig med den vita funderade jag på vad jag skulle göra mer, tyckte den såg lite tråkig ut.
Bestämde mig för att skriva dit en text med pensel som jag ville skulle vara med silverfärg och något under texten som jag hade tänkt i guldfärg. Resultatet blev detta.


Blev text och ett hjärta på baksidan med.
Han såg väldigt glad ut när vi kom då det blev en överraskning för honom. 

Har gjort många saker till mamma genom åren, men det har inte blivit så mycket till pappa mer än två tavlor för några år sedan. Så det var kul att även ge honom något då han inte hade någon golvlampa.

// Marre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar