fredag 24 januari 2020

24 Januari 2020 Idag och igår

Hej.

Igår Torsdag var vi iväg med granntanten till Lidl för att handla lite mat. Väldigt kallt ute var det och önskade att jag kom ihåg att ta med vantar och en mössa. 

Igår började jag att fixa med en golvlampa som var mörkbrun. Tyckte att den behövde förnyas lite, så den bruna färgen på lampskärmen började att måla vit. Idag fortsatte jag med det, när allt torkat så blev det en text med silverfärg och en liten bild med guldfärg. Väntar nu på att silverfärgen och guldfärgen ska torka för att se om det behövs bättra på någonstans.

Sambon är iväg med grannparet till vårdcentralen, då det ska läggas om en sår.
Får se när han kommer hem igen, skulle ha handlat det sista vi behöver på Willys men får ta det imorgon. Det värsta är nog att det brukar vara mycket folk på helgerna. Men det får gå ändå, ska ta och baka lite mer Kardemummabullar hade jag tänkt.

Men idag så blir det att fortsätta med lampan så den blir klar, bilder kommer senare i bloggen.
Ska även gå igenom alla bilder jag har för att se om det är något mer jag gjort som jag har bilder på.

Sambon fick reda på igår när vi kom hem efter Lidl att han ska få börja jobba den 2 mars. Ett jobb han har gått och väntat på länge. 

Annars så söker vi vidare på ett nytt ställe att bo på där det går bussar. Drömmen hade varit ett litet torp med trädgård. Så man kan gå ut och plocka bär eller frukt för att göra saft eller något annat gott. 
Kanske låter konstigt för vissa men saknar också att kunna gå ut i trädgården och kratta löv på hösten, klippa gräset på sommaren och fixa med blommor. Men är uppväxt på landet och tycker om när det är lugnt och tyst medans man är hemma.

// Marre


2 kommentarer:

  1. Ett litet torp skulle vara jättemysigt (typ som det i julfilmen The Holiday). Mest tycker jag det skulle vara mysigt för att jag skulle kunna ha hundarna lösa i trädgården och så skulle de kunna leka med hårda aktiveringsleksaker utan att grannar klagar på att det låter... Och så skulle jag plantera massor av bärbuskar och fruktträd; mums!

    SvaraRadera
  2. Det lilla torpet i The Holiday är jätte mysigt och fint.
    Vore rena drömmen att låta vovvis springa runt i trädgården. När vi är hos min mamma så får han springa fritt då hon har staket runt tomten och han älskar att sitta och titta på människor och bilar som far förbi.
    Känns så lyxigt att kunna plocka bär och frukt från sin egna trädgård :) Gjorde man ofta när man växte upp på landet och utqav bären gjorde pappa alltid saft <3

    SvaraRadera