torsdag 9 januari 2020

9 Januari 2020 Julen har plockats bort

Hej.

Under dem senaste dagarna har kroppen inte haft samma vilja som jag. Huvudvärk, kallsvettningar och yrsel. Trott flera gånger att man är påväg att bli förkyld.

I söndags spelade jag och sambon bingo och sambon vann 100 kr som han ska använda till två nya lotter till kommande söndag.
Min mamma spelade också och vann en ny lott.

-----

I dagarna som varit har jag plockat bort det mesta av julen nu är det bara stjärnor kvar i sovrummet då jag vill försöka hitta tre lampskärmar som skulle passa bra där inne. Förut var jag inne på att det skulle vara pastell färger där inne, men efter julens röda och guld färger så har jag ändrat mig. Satsar istället på vitt, mossgrönt och beige. 
Tyckte det var tråkigt att byta ut dem röda glittriga gardinerna som varit under julen och funderade på vad jag skulle ha istället. Såg att Rusta reade ut sina julsaker och att Angelstad nu kostade 37 kr. Letade mig vidare för att se om dem hade någon kvar i butikerna som är runt oss och hittade att dem skulle ha dem gröna kvar inne i stan. Har två stycken Rusta som ligger i närheten så jag och sambon åkte dit. I den första Rusta som det skulle finnas ett fåtal gröna kvar fanns det ingen. Var en tjej med sin lilla dotter som letade efter samma gardiner och kan säga att tjejens dotter blev besviken och ledsen över att dem inte fanns. Man önskade då att det fanns en hel trådkorg full med Angelstad gardiner så hon hade kunnat välja och vraka.
När vi hade uppmärksammat att dem gardinerna inte fanns bestämde vi oss för att titta in på Eko för att se vad dem hade kvar av julen. Men dem hade plockat bort allt som hade med julen att göra. Så vidare emot ÖoB dem hade inte alls mycket kvar av julen heller, så vi bestämde oss för att åka till nästa Rusta och där hade dem en Angelstad kvar passade på att köpa dem samt dukar som också var Angelstads gröna.

Väl hemma så ringde jag min mamma och frågade om råd, för jag visste inte alls hur jag skulle göra med gardinen då det bara var en längd. Vi bollade idéer fram och tillbaka och kom tillslut fram till att göra om den breda längden till fyra panelgardiner och även göra om dem fyra dukarna. 

Så det blev att sätta sig att sy tog ett bra tag innan man var färdig och kan tänkas lite smått kul att sätta upp grön glittriga gardiner som ska sitta under vår och sommar. Men älskar den gröna färgen på dem och ska försöka hitta billiga mörkgröna gardiner då ekonomin inte tillåter dyra gardiner just nu.

Så jag har inte riktigt kommit på vilken färg jag vill ha på lampskärmar, ska det vara vita eller beige, eller ska jag satsa på gröna? Kanske blir lite för mycket grönt i fönstret?

-----

Annars rullar dagarna på som vanligt, jag letar vidare efter någon annanstans att bo ett ställe där vi kan få lugn och ro.

Har börjat titta på en serie igår som gick 2018, Tell Me A Story heter den. Har ni sett den och vad tycket ni om den?

Jag tycker den är lite smått rörig till och från men känner ändå att jag vill se nästa avsnitt och sen nästa för att veta vad som händer.

Relaterad bild 

// Marre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar